Skola?

Om...jag säger OM, jag tar det igen: OM jag kommer in på någon skola till hösten, undra hur det kommer vara då?
Det var ju så länge sedan jag studerade att jag inte vad jag ska vänta mig.
För de som inte känner mig sedan barnsben borde jag berätta att jag var ett enormt Brolin (ja, Tomas) fan. Fick ett diplom sista dagen i sexan som gav mig titeln: Klassens Brolin fan (som om jag hade så många att tävla mot...). 
Han hade ju som bekant nr 11 på ryggen, 11 blev därmed mitt lyckonr (kan i ärlighetens namn inte minnas att jag någonsin vunnit något på det nummret) vilket bla medförde att jag tog knäckebröd nr 11 i skolbespisningen. Vilket folk tyckte va ballt.
En annan grej ni borde veta är att jag hade ett stormigt (haha) förhållande med Sando. Vi var ihop, gjorde slut, blev ihop igen, gjorde slut osv osv. En dag kom en tjej framspringade till mig på skolgården och skrek: "Sofi! Ditt namn står i tunneln!". Vi spang i samlad trupp ner till undergången som skiljer Österängen och Vättersnäs åt och fick se på den vitmålande betong väggen: Sofi & Sando = sant. Det var en stor dag för mig trots att jag försökte verka förbannad och yttrade något i stil med: "Vem fan har skrivit det här?!.
Kommer det bli såhär? Kommer jag vara populär? Ger det mig fortfarande status att va bäst på innebandy eller fotboll på rasterna? Kommer mina klasskamrater tycka det är ballt att jag varit hemma hos Danne på rasten och slickat av damm på hans cd-skivor?
Eller ger det mig mer cred att jag har en ostkupa och tvättar på tisdagar?
Detta ska bli spännande.

Kommentarer
Postat av: camilla

Haha jag kommer i håg när du räknade knäckemackorna, jag tyckte det tog sån långt tid när du skulle räkna varje gång. Jag fick diplom som klassens tokmaja, hmm vet inte vilket som var bäst att vara klassens tokmaja eller klassens Brolinfan?

2009-04-22 @ 15:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0