Juldagen

Jag vill att skolan ska köra igång igen. I Lidköping vet jag iaf vad jag ska göra av dagarna. Här vet jag inte vad jag gör. Jag är för lat och omotiverad att ta tag i något. Går runt i raggsockar och mysbrallor hos morsan och farsan och trivs och äter. Idag är det juldagen och dagen då hemvändarna är ute och lever livet och pratar hej-vad-har-du-gjort-efter-studenten snack. Har ingen lust. Har istället ägnat delar av dagen åt att bränna skivor. Det ÄR en konst.
Såg just Jonas Gardell på tv. Han pratade om bisexualitet och menade att det inte var något att ha eftersom man kan bli dumpad av hela mänskligheten.....
I sinnet är jag ute och dansar, lyssnar på black eyed peas (i mina öron är det hippt, vet inte vad ni ungdomar lyssnar på nuförtiden) i mina hörlurar för att inte väcka mina föräldrar som sussar.
Nåväl, mycket har hänt på en termin och jag gillar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0