Båstad.

Båstad, ja vad säger man? Det är säkert en jättemysig stad men vad gör folk om dagarna?! Och bor det bara pensionärer där?! Jag hade några timmar till övers innan min intervju i torsdags, dödade ett par utav dom på café Knut Jöns (bara en sån sak) tillsammans med ett gäng gamlingar.
Dialekten då?! Käre tider. Hur väl jag artikulerade fick jag ett "Va?" till svars. Snacka om att jag kände mig vilsen när jag klivit av tåget. Stationen var beläget på ett berg och jag hörde ekot från mina andetag. Första damen jag frågade om vägen svarade mig på engelska, "Go straight forward then you see a torg", shit tänkte jag frågade jag henne på engelska? Jag fortsatte på svenska och hon likaså.
Nåväl, intervjuerna gick bra och helgen i Göteborg var kanon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0