Sista dagen

Min nya grej: Moppetaxi. Jag alskar det. Det gar fort, det ar billigt och det ar med en skrackblandad fortjusning jag swishar fram pa Bangkoks gator. Jag haller i mig sa hart att knogarna vitnar. Jag forsoker slappna av och lite pa foraren som inte tolererar att ha nagon framfor sig och som inte tvekar att kora i bussfilen eller mot motande trafik men det ar svart. Blickar over hans axel och undrar hur fan vi ska lyckas ta oss fram mellan bilarna, sticker jag ut en ta kapas den. Om det ar tur eller skicklighet vet bara gudarna och det ar de jag tackar varje gang jag kommer hem helskinnad. Igar akte jag med en som var forsiktig, viskade tont i hans ora.
Jag ar sjalv har i Bangkok nu, trots det och trots att det ar min femte gang har gillar jag staden mer och mer. Forutom att aka en javla massa moppe har jag de senste dagarna besokt en orm farm, varit pa zoo, lallat runt (pa KarlJohan) i Lumpini park, varit pa bio, atit varldens godaste sushi och gatt vilse i stan. Jag och kartor och min tro pa mitt lokalsinne alltsa... Gick och sjong pa "One night in Bangkok" da jag yrade omkring pa gator och torg i tron om att jag aldrig skulle hitta hem.
Under Sophie och Thereses sista natt har dansade vi till Waka Waka med sydafrikaner och jag fick antligen dansa till Single ladies infor fulla gator.
Livet behandlar mig val.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0