New Zealand är helt jävla makalöst!

Så är det. Nyss hem kommen efter en 3 dagars utflykt till Abel Tasman National Park. Ja, jo, nej, jag vet inte vart jag ska börja. MAKALÖS upplevelse och vädret var lovely. Tog oss till rätt ställe med en Waka, en Maori kanot, bara det är coolt. Paddlade i nästan 3 timmar, jag satt längst fram och höll takten.
Vi har fått lära oss en Maori krigsdans med vapen (pinnar och paddlar) som vi högljutt uppträdde på stranden med ett antal åskådare.
Paddlat ännu mer, sett sälar och paddlar in i laguner.
Gått på promenader i fantastiskt landskap. Fått höra mängder av historier med Maori karaktär.
I går när solen gått ner gick i längst stranden, ner i vattnet och in i grottor där lysmaskar var enda ljuskällan, only in New Zealand, otroligt häftigt.
Sedan gick vi hand i hand in i skogen utan att se någonting och fick se hur skogen lös i mörkret, "Welcome to Avatar" känsla, makalöst.
Hukade oss in i nästan grotta, vår guide tände sin ficklampa och strax ovanför våra huvuden krälande hundratals syrsor.
I vattnet på väg hem lös några slags plankton runt våra fötter. Det balla är att jag hela tiden kände mig helt säker, det finns inga farliga djur här.
Dagarna avslutades med en 3 timmar lång promenad genom vacker skog, vyerna var slående.
Ja käre hjärtandes, jag kan inte förklara, dessa dagar har varit magiska.
Jaha, här står jag framför en utan Lonley planets top 10 photo views. Jo vars..

Kommentarer
Postat av: mor

Oj oj oj vad du får vara med om. Är så roligt att vara deltagare här hemma. Fortsätt att berätta med ord och bilder. Kramar

2011-02-04 @ 20:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0