Mitt Birkagatan.

Varje dag slås jag över hur lite jag kommer sakna mina grannar. Varje dag då jag passerat trappuppgången som antingen stinker urin, sprit eller rök kommer jag in i min lägenhet som luktar lök eftersom familjen under mig alltid lagar mat vars os fyller mina rum. Kommer inte heller sakna familjen jag delar vägg med, skrikiga ungar som aldrig verkar sova och som tydligen finner en njutning av att smälla i dörrar. Kommer inte sakna min nykära granne jag delar andra väggen med som älskar sin pojkvän.... Kommer inte sakna grannen över mig vars största intresse verkar vara att spela kula och tappa saker i golvet.  Kommer inte sakna den skara som är ständigt fulla och luktar skit och som allt som oftast har en suspekt våt fläck utanför deras dörr.
Å andra sidan tror jag inte dom kommer sakna mig heller. Den som spelar musik hela jävla tiden.
Vad jag däremot kommer sakna är dessa 3. Här i min nya lägenhet där man ska skymta min utsikt över Willys varumottagning och betongbyggnader.


Kommentarer
Postat av: Emelie

MYS MYS lägenhet! Vad du kommer få det bra ska du se!

2009-08-12 @ 14:21:44
Postat av: Anonym

Ja särskilt om du kommer och hälsar på.

2009-08-12 @ 22:06:10
Postat av: Mor

Älskling!

Vi kommer sakna dig med. Du (och Henrik)är det bästa som finns.

2009-08-13 @ 19:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0