Sa trorr sa trott

Natten gick val over forvantan, sov lite till och fran mellan 23 och 05.30, hade med oronpropppar och drog mossan over ogonen och forsokte fa till en skon stallning for huvudet pa min vaska fylld med bocker. Folk lag i fosterstallning lite varstans. Vid halv sex fick det vara nog, jag kopte en kaffe, laste nagra kapitel och tittade pa folk, kande mig ganska tillfreds med mig sjalv trots att skallen snurrade.
Vad jag lart mig och fatt vara med om pa NZ kommer jag bara med mig hela livet. Stundtals har det varit en kulturell overdos, jag vet mer om Maori kulturen an om samerna.Jag suktar eftermer kunskap, jag vill lara mig mer, uppleva mer. Kanner mig tacksam over allt jag varit med om, alla ceremonier, danser, sanger, adrenalinpumpande aventyr, rofyllda kvallar, vackra vyer, landskap som fatt mig att tappa andan, alla moten.
Suck.
Kommer sakna huset, folket i det, yatzy, vinkvallar, crumpets, musslor och att dansa bort natter.
Min green stone hanger nara hjartat och det kommer det alltid gora.
Nu ar jag i Singapore, ar sa forbannat trott. Far ga ombord om 2 timmar, ska lasa lite till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0