Min hatkärlek till Sthlm

Ibland gör Sthlm mig lite deppig. Staden där karriär sätts främst, staden där man mår piss om man saknar pengar på banken, staden där allt kostar skjortan. Om du ska komma någonstans måste du jobba. Fy fan va jag hatar sånt snack. Jag skiter fullständigt i att göra karriär, att få någon tjusig titel och där jag jobbar ihjäl mig. Jag vill inte ta med mig jobbet hem, jag vill inte jobba över hela tiden, jag vill inte ha ångest. Jag ser ingen lycka i det. Allt jag vill ha är ett rikt socialt liv och en lön som täcker hyra, mat och bärs, ska det va så jävla svårt?
Nu blir det sista avsnittet av Världen undergång innan det är dags att sussa för att möta en ny arbetsvecka.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Oj då.. var det så illa efter vårt prat om karriär och pengar o skit.. ha ha.. det är bra här annars iaf :)

och ett avsnitt av världens undergång på det..

2011-06-07 @ 18:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0