Ivan är min idol

Det är kvällar/nätter som igår jag inser varför Jönköping finns till över huvudtaget. Släm är fantastisk. Vad jag än gör med Släm blir grymt.
Fick äntligen träffa Herr Släm, det var en trevlig karl. 
Det är bara med Släm jag hamnar på Bongo. Bongo med 18års gräns. Bongo är Jönköpings svar på No worries. Där blandas småbrudar som lyssnar på Belle & Sebastian, popsnören och diggare till en härlig kompott. Vi dricker VB som smakar Sydney,vi dricker Singha som smakar galna nätter i Thailand, vi dricker San Miguel som smakar (vatten) Mallorca.
Dansgolvet på Bongo förvandlas till en live-konsert, folk skriker ut sin glädje över låtvalen, vi hör allt ifrån Broder Daniels I´ll be gone till MGMT-Kids.
Nåväl, tanken med detta inlägg var Phoenix harmony. Tyckte det var dyrt att gå in på Big Bongo denna afton men det var fan värt det. Hade jag vetat att vår egen Ivan skulle stå på scen hade jag gärna betalat det dubbla. Han är fan en stjärna. Tror nog hans mamma klämde ut honom på en scen. Hade jag inte varit student och vänt på varenda krona hade jag spenderat hela härligheten på skivor från lokala band. Ivan är grym. Ivan och jag gick på samma skola, folk hade nog inte så höga tankar om honom då. Idag får han samtliga i publiken att drömma våta drömmar om honom. Det enda jag inte gillade med spelningen var tjejen som stod framför mig. Hon hade hela Mumin familjen tatuerad mellan sina skuldror. Fint...
Phoenix Harmony är så pass bra att jag anser att alla fjärtar som släpptes under spelningen luktade tuggummi. Måtte de stå på Sveriges stora scener någon dag.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du är fantastisk babe.. Det var mkt trevligt att hänga med dig som vanligt! Hörs snart var rädd om dig

2009-12-28 @ 08:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0