Our house

Här kan man va, här kan man va, här kan man va, här kan man va

Vanliga skoldagar

Vaknar till denna syn

Sen kan det handa att vi aker till en strand

Sen fikar vi

Ibland spelar vi basket pa lunchen

Se sa jag pluggar..

Igar besteg vi ett berg, det var hogt

Kära conve

Fram till igår trodde jag aldrig att converse skulle svika mig. Har använt dem till vardags, till fint, till jobbet och till fest men igår efter en svettig fotbollsmatch fick mina arma fötter bekänna färg. Helvetesblåsa Allan på min tå, kan knappt gå. Detta missöde ledde till att jag fick tänka om. Mina finansiärer fick övermakt då märke och stil skulle bestämmas på mina nya bekväma vuxenskor. WAREHOUSE! My god så jag skämdes då jag famlade runt bland pensionärskor och kardborre band. Fann ett par svarta som jag hoppas ska vara tillräckligt anonyma för att någon ska lägga märke till och säga "Åh, har du nya skor Sofi?"

Phew

Trodde jag hamnat i en 30-års kris men det visade sig bara vara pms... sicken tur.

Här är den

Min dag

Var nog min bästa födelsedag någonsin. På kvällen kom klassen och överöste mig med vackra presenter och jag blev väldigt rörd.
Här gör vi vår egna Haka.
Och den här Jessica, den är till dig..

Jakten är över

Tror ni jag blev lycklig när jag kom upp i morse och möttes av en hel hop folk som samlat ihop till en ukulele till mig? Rörd igen. Det här kan bli världens bästa dag. Nu kom folk hit. In i dimman. Underbara människor!!

Kia ora

Nu är vi nyss hemkomna från vår första övernattningsäventyr. Vi har besökt en Marae by och fått lära oss massa om Maori kulturen. Det hela var en fantastisk upplevelse.
Gårdagen började i klassrummet där vi blev förberedda på vad som komma skulle. Hur välkomstritualen gick till, hur man ska bete sig och vad man absolut inte fick göra.
Innan vi ens fick gå in i byn blev vi utmanade. En krigare hoppade fram, skrek, frustade, hytte med sin fightingpinne och spände ögonen i oss. Jag tyckte han var lite läskig, han hade kunnat döda oss alla med sin tumme om han så velat. Vi kom i fred och därmed med livet i behåll.
När vi kom hem idag hade Raffe lämnat en present till mig, jag blev rörd.

Välmående

Tog inte särskilt lång tid att känna sig som hemma i vårt hus. Trivs som fisken. Solen gassar från morgon till kväll.
Frukost i solen.
Skålen, se vilken bedårande utsikt vi har.
Vi har handlat lite..
Grill har vi också
Baksidan. Jo tack, vi har det rätt bra.
Nu ska jag och Robin spöa finnen i skitgubbe. Sverige leder med 11-10. I morgon börjar skolan, känns lite knas, har ju blivit van vid att ha ledigt.

Kuckeliku

Kan lika väl blogga igen. Vaknade av att telefonen ringde, i andra änden var Sverige som inte förstått att det är 12 timmars tidskillnad, kunde inte somna om efter det. På tal om telefon, jag har +6435489927.
I förrgår träffade vi en snubbe från Finland vars namn är Rafael, vi lät honom bo här inatt, trevlig som fan, han bor annars i sin bil och måste ha uppskattat vår fina gest. Han han Finlands bästa pigment.
Var och hälsade på Elin, Henny och Kat igår, kändes lite konstigt att träffa dem här och att vi bor här. Ikväll ska vi gå och lyssna på jazz.
På Tahunikakawehee (eller nåt sånt, sjukt svåra namn) beach
En blöt, mycket blöt kväll med Raffe, bubbel och mängder med öl.
Sofia blev lite trött...
Sofias hängmatta var lite väl slapp..
Sushi i solen vid hamnen, fan va jag har det gott trots att jag slabbat lite på mig.

Hej hus

Har ni sett det där Vänner avsnittet när Phoebe dejtar en Baldwin broder som är överentusiastisk och tycker allt är fantastiskt? Känner mig som honom "Oj vilka söta hus! Vilken underbar arom på kaffet! Vilken härlig bris som drar över mina ben!"
Nu har vi fått vårt hus i Nelson, känns lite konstigt att vara här och att vi faktiskt ska bo här nu.
Bland asiater under nyår.
En favorit i repris..
Enorm krater på Mt Edna med vackra Auckland i bakgrunden.
Blickar ut över underbara Devonport på Mt Victoria

Framme

Nu ar vi i Auckland vad har ska vi vara ett par dagar, att hyra bil var bra mycket dyrare an vad vi raknat med sa vi fick lagga om planerna.
Hamnade pa samma flyg till Kuala Lumpur som snik-bjudresa-moderat-bruden, minns inte vad hon heter, hade bra lust att ga fram och fraga vem som betalat hennes resa denna gang men lat bli. Av allt att doma reste hon med sin pojkvan, han hade en senapsgul pullover, for korta jeans och sag javligt trakig ut.