Faaan!

Det är ju själv fan. När Hv spelar har de inte bara motståndarlaget mot sig, neeeeeej samtliga elitserie domare hatar dom. Alla älskar när Hv förlorar. När Davidsson gör mål låter det: "Oj, den gick visst in" När Timrå nätar: "Jaaaaa!! Vilket skott! Snyggaste målet jag någonsin sett!"

Förlusten i afton kom emot ett lag som hade 2 väldigt tveksamma mål. Första var klockren hög klubba. Alla såg utom Herr Persson. Andra målen kom till efter en solklar slashing på Björk vilket medförde att han inte kunde ta markering. Så jävla förbannad blir jag!!


Kan inte komma ifrån att det är ganska underhållande att titta på hockey med släkten. Det är ett jävla liv. Yvonne sitter inte på den bredaste kunskapen men skriker ändå. "Åh! Neej! Vad gör han! Men...där var ju ingen. Nu har de kastat in mynt på isen". Chrille tror att allt är kört innan nedsläpp och var ord som lämnar hans läppar bär en negativ ton. "DET ÄR JU INTE SANT!. VA INTE DET CROSSCHECKING ELLER! HAN ÄR JU PINSAM!". Martin håller inte igen han heller. "KÄRRING! RINGER HAN SIN MAMMA NU ELLER!? JÄVLA BABYFACE!". Jag upprepar allt 3 gånger. "KÖRKÖRKÖR! FÖRSTFÖRSTFÖRST! BYTBYTBYT! TRYCKTRYCKTRYCK!". Garys vanligaste är "LUGNA NER ER NU!". Mitt i detta kommer deras hund som är i storlek av en ko och vill ha uppmärksamhet. "GÅ OCH LÄGG DIG!". Är alltid helt färdig efter en match hos dom.


Varje år säger jag åt mig själv att inte ta det så allvarligt. Att inte lägga ner hela livet i slutspelet. Att det inte är hela världen om de förlorar.

Det går inge vidare...


Kommentarer
Postat av: Sara

Hahaha...skönt att någon annan nu delar min uppfattning! En annan framstår ju som värsta tysta musen i sammanhanget!

2009-03-07 @ 09:30:36
Postat av: Mattin

Hahahahaha...vi är besviset på att du inte behöver vara i en hall för att få den rätta hockeykänslan!

2009-03-07 @ 09:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0