Gillar du inte hockey kan du surfa vidare

Jag gillar inte detta, när ska jag börja bli orolig på riktigt? Var på plats i Kinnarps igår och fick se ett Hv utan självförtroende vinna på straffar över tabelljumbon AIK. Inställningen tyckte jag inte det var något fel på, Hv ville verkligen vinna men det var ingen som vågade göra det lilla extra som tänder laget, såg ungefär ut som de väntade på att någon annan skulle göra något.
Snackisen som varit i veckan om Lance Wards kommentarer om Thomas Andersson var mer upphetsande än spelet igår. Han kallade honom hästskit och tyckte han skulle gå hem och väcka sin fru och berätta hur jävla kass han är. Lance fick inget straff av diciplinnämnden men krönikörer och sk experter tyckte Hv skulle ta ställning och stänga av honom internt. Det gjorde de inte (fy fan va bra) utan lät honom fortsätta på forwardpositionen igår. Tycker det är förjävla bra att de använder honom, han är en energispelare som behövs när det går tungt, han fullföljer, han åker skidskor, det märks när han är på banan, spelare som honom behövs i svensk hockey. Synd att han blev bänkad i tredje. Jag är inte naiv, jag fattar men en 2-1 ledning in i tredje är inte så jävla mycket att spela på, dessutom har Hv aldrig varit så jävla vassa på att försvara en ledning, det lyckades de inte med igår heller. AIK kvitterade med 52sek kvar. När ska det vända?
Förresten så är Wikegård rätt älskvärd ibland http://svtplay.se/v/2183193/hockeykvall/wikegard_forsvarar_ward___han_blir_mobbad_ (här ligger en länk begravd)

Annars var gårdagen hockeyupplevelse kryddad med morsans kommentarer och skrik. "Oooooooh!, Ahhhhh!, Är vi arga nu? Vad hände? Spelar de bara med fyra spelare? Varför skriker vi?"
När Kamil Piros fick en 2a efter att ha kört in i målvaken som var långt ut och därmed tacklingsbar skriker killarna framför oss "Ut med domarn och in med Nalle Puh". Det tyckte jag var kul.



Såhär blir det jämt. 2 bråkar, Lance får matchstraff, ok lille Sundh började blöda men bufuckinhu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0