Lidköping

Lidköping verkar vara en stad där alla brudar bär för mycket spackel och äter sallad med sina pojkvänner och blir gravida i 20 års åldern. Alla medelålders damer ser ut som mongon och bär jeans med mycket dålig passform. Och alla killar tror dom är något. 70% av stadens alla butiker är presentaffärer. Dvs, en stad som jag skulle få ångest av att bo i.

Intervjun började lovande. Jag kände mig avslappnad och tillfreds. Alla verkade väldigt rara och jag kände helt plötsligt att jag skulle kunna trivas bra där. När det var dags för andra steget, dvs jag ensam i ett kontor med rektorn, en kvinna som andades pondus. Nej, vi låg inte men ack så hon grillade mig. "Jaha, berätta något då" var det första som lämnade hennes mun. Jag minns i ärlighetens namn inte ett ord jag sa. Kan med andra ord gått hur som helst.Jag vet att jag fick henne att skratta ett par gånger vilket måste räknas till det positiva. Trodde inte jag kunde bli så nervös.

Liknar inte Lidköpings kommun med en sjuk fantasi något annat?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra att du inte spydde över någon. Men tråkigt att staden inte levde upp till dina förväntningar. Men det blir ju vad man gör det till. Du kanske är det staden behöver för att det ska bli lite livat där uppe?

2009-04-27 @ 20:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0