Sthlm.

Jag är alltid helt ångestfylld när jag sitter på Sthlms centralstation och väntar på bussen som ska ta mig till Jkpg. Förstår inte varför, sthlm är unikt på det sättet (och på många andra sätt).
Kanske för att det brukar vara söndag och jag ska jobba dagen efter.
Kanske för att jag har en 4h lång bussresa framför mig.
Kanske för att jag inte hann träffa alla tillräckligt länge.
Eller så är det så att jag inte borde åka därifrån alls. Borde vara en del av det, bo där.
Man ser ju faktiskt inte lika patetisk ut där som en 35-åring fylletant med tungan i någon 21-årings hals som i Jkpg.
Mina vänner och bekanta här "växer ifrån mig" med stormsteg. Snart är alla sambo med jättelån och är förälder. Det är inte ens något jag längtar efter. Mentaliteten i storstäder känns annorlunda.
Huvudstaden har verkligen visat sig från sin bästa sidan denna helg. Nu har jag inte utnyttjat det vackra vädret till fullo eftersom jag varit upptagen med att dricka folköl och spela trummor. Men i fredags satt jag, Släm, Bali-Daniel och en massa Falunbor och avnjöt några kalla på medborgarplatsen, sen var vi på förfest hos en kille vars toalett saknade både papper och tvål. Charmigt. Han var ung...

Förresten, titta vem jag hittade. Hon lever!




Angående Hv. Tänkte inte skriva något om det eftersom jag i detta nu befinner mig i upplösningstillstånd och skulle antagligen bara låta en smula omogen i mina uttalanden. Tillåt mig bara att få säga: FY FAN VA JAG HATAR FÄRJESTAD! I SAMMA KALIBER SOM LHC! WALLIN, JAG HATAR HONOM SÅ MYCKET ATT JAG SKULLE KUNNA SLITA AV MIG MITT HÅR! RÖNNMARK, JAG HATAR HONOM SÅ JÄVLA MYCKET! SÅ JÄVLA MYCKET! CALLE JOHANSSON, JAG HATAR HONOM! KANAL 5, DET MÅSTE FINNAS NÅGON LAG SOM FÖRBJUDER DOM ATT SÄNDA HOCKEY! JAG HATAR DOM! JAG HATAR DOM!!!!

Så, det var allt för mig.

Kommentarer
Postat av: Martin

Jag tror dig inte, det måste vara ett gammalt kort! ;)

2009-04-05 @ 23:16:20
Postat av: Sara

Det här med 35-årig fylletant....snackar du om dig och Falun då eller? ;)

2009-04-06 @ 10:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0