Förvirrad, bekymmrad och lite arg.

Vilken skitdag. Jag har inte gjort någonting. Ibland kan jag njuta av det, har inte bestämt om jag lyckats göra det denna dag. Har suttit framför datorn och plågat mig själv i timmar. Jag är väl medveten om vilken musik jag INTE ska lyssna på när jag befinner mig i detta humör. Ändå sätter jag skiten på repeat och låter mig själv sjunka.
Jag har länge varit ruskigt förbannad över läget på ålderdomshemmen. Personalen är så underbemannade att de inte ens hinner ta en prommenad med de gamla. De är så underbemannade att de får ge sina patienter lugnande på kvällarna istället för att kunna sitta hos dom en kort stund. De är så underbemannade att de knappt hinner handla åt dom. Dessa arma människor som jobbat hela sina liv, de har betalat skatt i ett helt liv är väl förtjänta av er än så? När de hamnar på hem betyder ju det att de genomgår de sista åren i sina liv, de borde behandlas som kungar och drottningar!
Igår fick jag en idé. Har tänk på den hela dagen och om den är genomförbar och har därmed inte fått något gjort. Jag vill inte vara som alla andra som vet att något är fel men bara nöjer sig med att snacka skit om saken med sina vänner för att sedan gå hem och lägga sig och sova gott. Nu är jag snart arbetslös och har all tid i världen att göra något som spelar roll. Många är arbetslösa och skulle kunna hjälpa mig. Dessvärre vet jag inte om jag är stark och modig nog att ta tag i detta. Men helvete vilken idé jag har.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Din idé låter som något jag gått å funderat på länge.. Do it! :)

2009-05-22 @ 13:50:55
Postat av: Maria

Din idé låter som något jag gått å funderat mycket på länge.. Do it! :)

2009-05-22 @ 13:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0