Kroppkakor.

Om någon vill ha receptet på kroppkakor kommer det här.

1. Koka potatisen mjuk i lättsaltat vatten. Skala och pressa den.
2. Blanda potatispresset snabbt med mjöl, ägg och kryddor.
3. Skala och finhacka löken och tärna fläsket. Stek det tillsammans.
4. Forma bollar av potatissmeten, tryck i lök och fläsk och slut igen.
5. Koka i 5-6 min i lättsaltat vatten. Kroppkakorna är klara när de flyter upp till ytan.
6. Servera med lingon och smör.

Jag har aldrig provat själv men det är ett kul ord att säga. Kroppkakor, kroppkakor.



Kommentarer
Postat av: elli

Vad är det för fel på dig?

JAg provade förresten att göra såna där i somras. Jag dog efter en tugga och kastade allt

2009-05-06 @ 07:36:19
URL: http://elloo.blogg.se/
Postat av: Maria

Det gäller att inte glömma att skala löken innan man hackar den bara.

2009-05-09 @ 17:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0