HBT-festival

Kollade på Regnbågspromenaden idag på avenyn. Det var betydligt mycker mer folk och bättre drag (haha) än jag vågat hoppas på. Götplatsen var samlingsplatsen vid paradens slut men fann den föga intressant, jag gick dit för att se Billy the vision and the dancers men orkade inte stanna kvar, jag frös och var hungrig. Det jag däremot hann se var en vigsel, några drängar som sjöng, Glenn Hysén och Mariette (då fick jag nog), hade ingen lust att se Andres Esteche och var det nu var mer för skit de dragit dit. Ganska fattigt fält men paraden var som sagt över förväntan och jag fick dessutom glänsa med lite teckenspråk.
Dessvärre hade paraden stött på motsånd under den korta slinga de gick. Jag förstår inte överhuvudtaget varför folk går dit för att visa sitt missnöje över människors sätt att leva, vi lever i 2000-talet och det är fortfarande inte helt okej för människor att vara gay. Detta är ju ingen vanlig demonstration utan folk går i den med kärlek och glädje som ledord. HBT-rörelsen utgör ju knappast något hot och motdemonstranter i denna fråga gör mig alldeles matt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0