Mitt hjärta blöder

Aftonbladet publicerar följande

När tog du beslutet?

– Jag har tänkt på detta länge. Beslutet har vuxit fram. Det är dels en personlig frågeställning. Jag vill lämna möjlighet för partiet att diskutera både person och politik.

– Jag tror inte att det hade varit rimligt att gå med väljarna en gång till med samma ansikte. Jag har spelat en viktig roll, nu får andra ta vid.

Hur känns det i hjärtat?

– Beklagligt och sorgligt.

Borde du inte avgått direkt efter valet?

– Då hade det bara blivit personfokus. Jag tyckte det var rätt och riktigt att ta ansvar efter valförlusten med att dra igång kriskommissionen. Men beskedet fick flyttas fram några veckor.

Mona Sahlin kommer också att lämna riksdagen i samband med partiets kongress.


Nu ska jag sörja med vin och fiskbullar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0